Sunday, March 15, 2009

Søndagsstund har gull i munn...

Det er søndag, sove lenge-dagen, nå gjør vi akkurat hva vi vil-dagen...
Det medfører selvfølgelig at Frode ligger med hodet inni tv-benken for å bore nye hull (og setter seg fast på veien), og jeg veksler mellom å strikke og systematisere bokhyllene. Men vi koser oss lell!! Og så får vi endelig plass til dvd-spilleren, og det går an å finne den boka du vil ha litt lettere blant de 500 andre... ;)

Vi starta med sen oppvåkning og enda senere frokost i dag. Og hvem kan vel forakte frokost med iskaffe, kokt egg, spekemat, ridderost og ziggylapper(meg)/brød(Frode)?? Vanvittig godt var det, og vi ble mette før vi hadde lyst... ;)

Nå er det Kirk Franklin som underholder oss med cd'en Hero, og vi danser litt med mens vi diller med prosjektene. Hvem hadde vel sagt at prosjektene skulle gå fort?? Det er jo tross alt søndag!! Forøvrig luftes det som bare det her, etter at vedovnen tok oppgaven sin litt vel seriøst her en liten stund... Ble varmt nok ja!! Men koselig var det :) Om ikke lenge blir det deilig fiskemiddag, og jeg skal skysse Frode avgårde på møte. Selv skal jeg være hjemme og slappe av, for at jeg skal være uthvilt til legetime i morra tidlig (natt, eller hva man skal kalle det...).

I går hadde vi besøk av familyn fra Averøya, og vi serverte atter en gang ostekake, Black Sunday med is(ble VELDIG godt med is til!!!), sjokoladepudding og en stolt omvisning til gjestene. Leiligheten ble definitivt godkjent, og en stor liten bror gleder seg allerede til utallige besøk. Alene selvfølgelig...

I går kveld kosa vi oss med taco i påvente av Det Store Korslaget. Etterpå visste vi ikke helt hva vi skulle si... Du kan vel kanskje si at programmet ikke helt egner seg for en sanger og korentusiast, og heller ikke for en lydmann... Men artig å se kjentfolk da!

I går ble jeg ferdig med det o store prosjektet SJAL, og resultatet kan du se på bilder... Nå er jeg i full gang med prosjekt bryllupssjal, som skal bli en blanding av strikking, hekling og perler. Masse perler...;) Og oppskrift? Nei, det gidder vi ikke å bruke... :)

Etterpå skal jeg snike meg en tur inn i bokhyllene for å finne en god bok å begynne på. Tipper problemet blir å velge bare en...;)






2 comments:

Kristine said...

Så fint sjalet ble! Og så stort! Godt å lese at dere har kost dere i helga, vennen!:=)Lykke til hos lege imorgen! Glad i deg! Klem

Elizabeth said...

Takk :)
Ja, det ble skikkelig stort, varmt og godt... nesten som et pledd-sjal ;)
Nå når vi endelig har tid til å kose oss igjen, nyter vi det til fulle! Deilig å bli litt sosial med andre enn pappkassene igjen... Hehehe :)
Gikk fint hos legen, og nå er det en måned til neste gang. Får satse på at kroppen min oppfører seg fint frem til da også! ;-D
Glad i deg også, vennen! Klem:)